The Journey of Life
Just another WordPress.com weblog

Dec
08

aku balik ke kampung ahad tadi untuk menyambut aidiladha. Hujan sepanjang hari. Seperti biasa, rutin setiap raya ialah masjid, kubur. Tahun ni sembahyang bermula tepat jam 8.30 . huh, nasib baik bawak wife aku sekali, parking memang dah takde , terus tinggal kan dia dengan saufie, aku ngan sobrie dan sidqie berlari nak dapatkan first rakaat. nasib baik sempat. 😀

daging korban yang ayah dapat terus di buat sup. aku pun belasahlah cam tak hengat, last last tidur sampai petang, pening kepala daging baru kot. teruskan perjalanan balik, jammed , jammed dan jammed. duk kat selangor pun jammed jugak .. bukan jauh sangat pun , tak sampai 100kM pun.

lepas Isi gas , pergi rumah kak wok. makan lagi daging, terus cam nak muntah. sempat balik maghrib kat rumah.

pastu tak makan apa apa lagi, sebab rasanya dah overload.

waktu sekarang ni ialah 3.03 am. tak tidor lagi.

jalan jalan sat kat cyber. Hari ni 091208.

Biarlah ianya menjadi satu titik dalam perjalanan yang tidak tau di mana penghujungnya.

Nov
20

Akhirnya aku akur dengan keadaan . selama ni aku memang bodoh sebab percaya manusia boleh berubah. tetapi aku silap. silap kerna sesungguhnya kejujuran itu hanyalah mainan untuk meneruskan kelangsungan hidup. tidak mengapa ..

Tuhan itu maha adil . sendiri mau ingat .

Nov
19

Tetiba hari ni aku teringat lagu dendangan Aisyah yang bermula dengan kemaafan. Hari ni barulah aku kenal erti manusia yang sebenar. Yang mana kawan, yang mana lawan. Rupanya.. rakan yang ku anggap kawan..menjadi lawan..

Aku sedia menerima kritikan tetapi tidak fitnah. Fitnah akan menjadikan kita memakan daging saudara sendiri. Fahamilah dan renungi lah. Menyebarkan fitnah dan mengadu domba amat perit hukumannya di Akhirat.

Tapi, siapalah aku hendak memberi ingatan. Aku juga manusia yang lemah. Aku masih ingat guru dan juga orang yang menolong aku mendirikan tapak serta mencari makan di dunia ini. Takkan aku sanggup menggigit tangan yang memberiku peluang ? Logikkah perbuatan aku ini?

kepada yang berkenaan , aku sekadar manusia biasa. sedar kelemahan aku. justeru itu jutaan kemaafan di pinta andai tersilap langkah dan kata kata.

salam perjuangan.. the truth is out there…

Nov
18

Apabila Lelaki Terlampau Mencintai!
Kesungguhan cinta seorang Lelaki

1. Kesungguhannya dlm melakukan sesuatu buat kekasih @ isterinya itu, tanpa sedikit pun terlihat keterpaksaan. Semuanya dilakukan dgn rela, ceria dan penuh bahagia.
2. Dia berasa puas apabila dpt menghiburkan pasangannya. Dia bukan seorang lelaki hipokrit yg tidak mempedulikan apakah anda mengalirkan air mata tatkala dia tertawa.
3. Dia lebih banyak menasihati kerana dia amat menyayangi anda sebagai kekasihnya mahupun isterinya.
4. Dia mencemburui anda lantaran itu dia akan mengongkong kebebasan anda. Kongkongannya semata-mata oleh perasaan sayang dan cemburunya yang meluap-luap itu.
5. Dia akan kerap menyatakan ketakutannya jika kehilangan anda.
6. Dia mudah merajuk dan sensitif apabila anda tidak menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap dirinya. Kadang-kadang dia seperti anak kecil dalam usaha mendapatkan layanan terbaik daripada anda.
7. Kerajinannya ketara, tergambar melalui kesungguhannya melakukan apa saja asalkan membahagiakan anda.
8. Kadang-kadang dia merajuk kerana mahukan kata-kata lembut daripada anda.
9. Dia akan gelabah apabila berjauhan dgn anda. Dia akan kerap menelefon, menghantar SMS dan kdg2 kata-katanya puitis sekali.
10. Dia akan kerap bertanya apakah anda masih mencintainya, padahal anda telah beberapa kali menyatakan begitu terhadapnya.
11. Lelaki yang jujur dan cukup ‘mabuk’ dalam alam percintaannya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya.

Source: Membina Rasa Cinta by Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj.

Nov
18

A jobless man applied for the position of “office boy” at Microsoft.

The HR manager interviewed him then watched him cleaning the floor as a test.

“You are employed.” He said.” Give me your e-mail address and I’ll send you the application to fill in, as well as date when you may start.”

The man replied “But I don’t have a computer, neither an email.”

I’m sorry”, said the HR manager, “If you don’t have an email, that means you do not exist. And who doesn’t exist, cannot have the job.”

The man left with no hope at all. He didn’t know what to do, with only $100 in his pocket. He then decided to go to the supermarket and buy a 10Kg tomato crate. He then sold the tomatoes in a door to door round. In less than two hours, he succeeded to double his capital. He repeated the Operation three times, and returned home with $600. The man realized that he can survive by this Way, and started to go everyday earlier, and return late Thus, his money doubled or tripled every day. Shortly, he bought a cart, then a truck, then he had his own fleet of delivery vehicles.

5 years later, the man is one of the biggest food retailers in the city. .

He started to plan his family’s future, and decided to have a life insurance.

He called an insurance broker, and chose a protection plan. When the conversation was concluded, the broker asked him his email. The man replied, “I don’t have an email”. The broker answered curiously, “You don’t have an email, and yet have succeeded to build an empire.
Can you imagine what you could have been if you had an email?!!”

The man thought for a while and replied, “Yes, I’d be an office boy at Microsoft!”

Moral of the story:

M1 – Internet is not the solution to your life.
M2 – If you don’t have internet, and work hard, you can be a Millionaire.
M3 – If you received this message by email, you are closer to being an office boy, than a millionaire.

Nov
17

Alhamdullillah…kawan aku sampai kat mekah dah. Dia kata kat hotel dia duduk tu ada CC kat bawah. 7 Riyal satu jam . so sekarang ni dia buat live update ngan aku.

kawan aku: marilah sama2 memeriahkan masjiddil haram
Montel Pokemontel: alhamdullilah
Montel Pokemontel: seronok aa kat sana
Montel Pokemontel: sekrang ni pukul berapa kat mekah tu
kawan aku: seronok. selalu semayang bertemankan sejadah. skerg ni berteman kaabah depan mata.
Montel Pokemontel: jauh ke
Montel Pokemontel: rezeki hang la kan
Montel Pokemontel: tulah
Montel Pokemontel: aku ni bilalah nak sampai pun tak tahu
kawan aku: sampai. pasang niat dgn azam insyallah sampai
Montel Pokemontel: kat sana camner
Montel Pokemontel: sejuk ke
kawan aku: kat sini cuaca panas mcm biasa. suasana berdebu sebab depa tengah renovate masjidil haram.
kawan aku: aku pon baru lepas lega demam.
kawan aku: ramai yg batuk2.

Nov
14

Google Shortcut  Finds Pages That Have…
nokia phone-  the words nokia and phone
sailing OR boating –  either the word sailing or the word boating
"love me tender" –  the exact phrase love me tender
printer -cartridge – the word printer but NOT the word cartridge
Toy Story +2 – movie title including the number 2
~auto  – looks up the word auto and synonyms
define:serendipity – definitions of the word serendipity
how now * cow – the words how now cow separated by one or more words
+  addition; 978+456
–   subtraction; 978-456
*    multiplication; 978*456
/    division; 978/456
%    of percentage; 50% of 100
^    – raise to a power; 4^18 (4 to the eighteenth power)
old in new (conversion)-  45 celsius in Fahrenheit
site:(search only one website) – site:websearch.about.com “invisible web”
link:(find linked pages) – link:www.lifehacker.com
#…#(search within a number range) – nokia phone $200…$300
daterange:(search within specific date range) – bosnia daterange:200508-200510
safesearch: (exclude adult content) – safesearch:breast cancer
info: (find info about a page) – info:www.websearch.about.com
related: (related pages) – related:www.websearch.about.com
cache: (view cached page) – cache:google.com
filetype:(restrict search to specific filetype) – zoology filetype:ppt
allintitle: (search for keywords in page title) – allintitle:"nike" running
inurl:(restrict search to page URLs) – inurl:chewbacca
site:.edu (specific domain search) – site:.edu, site:.gov, site:.org, etc.
site:country code (restrict search to country) – site:.br “rio de Janeiro”
intext:(search for keyword in body text) – intext:parlor
allintext: (return pages with all words specified in body text) – allintext:north pole
book(search book text) –  book The Lord of the Rings
phonebook:(find a phone number) – phonebook:Google CA
bphonebook: (find business phone numbers) – bphonebook:Intel OR
rphonebook:(find residential phone numbers) – rphonebook:Joe Smith Seattle WA
movie:(search for showtimes) – movie:wallace and gromit 97110
stocks:(get a stock quote) – stocks:ncesa
weather:(get local weather) – weather:97132

Nov
10

PERANGKAP TIKUS
Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam “hmmm…makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??”

Ternyata yang dibeli oleh petani hari itu adalah perangkap tikus. Sang tikus naik panik bukan kepalang.

Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, ” Ada perangkap tikus di rumah….di rumah sekarang ada perangkap tikus….”

Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, ” Ada perangkap tikus !” Sang Ayam berkata, ” Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku.”

Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi.

Sang Kambing pun jawab selamba, “Aku pun turut bersimpati.. .tapi tidak ada yang boleh aku buat. Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. “

Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. ” Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sama sekali. Tak kanlah sebesar aku ni boleh masuk perangkap tikus. “

Dengan rasa kecewa ia pun berlari ke hutan menemui Ular. Sang ular berkata ” Eleh engkau ni…Perangkap Tikus yang sekecil tak kan la nak membahayakan aku.”

Akhirnya Sang Tikus kembali ke rumah dengan pasrah kerana mengetahui ia akan menghadapi bahaya seorang diri.
Suatu malam, pemilik rumah terbangun mendengar suara berdetak perangkap tikusnya berbunyi menandakan umpan dah mengena. Ketika melihat perangkap tikusnya, ternyata seekor ular berbisa yang jadi mangsa. Buntut ular yang terperangkap membuat ular semakin ganas dan menyerang isteri pemilik rumah.

Walaupun si Suami sempat membunuh ular berbisa tersebut, isterinya tidak sempat diselamatkan.
Si suami pun membawa isterinya kerumah sakit. Beberapa hari kemudian isterinya sudah boleh pulang namun tetap sahaja demam.

Isterinya lalu minta dibuatkan sup cakar ayam oleh suaminya kerana percaya sup cakar ayam boleh mengurangkan demam. Tanpa berfikir panjang si Suami pun dengan segera menyembelih ayamnya untuk dapat cakar buat sup.

Beberapa hari kemudian sakitnya tidak kunjung reda. Seorang teman menyarankan untuk makan hati kambing. Ia lalu menyembelih kambingnya untuk mengambil hatinya.Masih juga isterinya tidak sembuh-sembuh dan akhirnya meninggal dunia. Inna lillahi wa inna ilaihi raji’un.

Banyak sungguh orang datang melawat jenazahnya. Kerana rasa sayang suami pada isterinya, tak sampai hati pula dia melihat orang ramai tak dijamu apa-apa.. Tanpa berfikir panjang dia pun menyembelih sapinya untuk memberi makan orang-orang yang berziarah.

Dari kejauhan…Sang Tikus menatap dengan penuh kesedihan. Beberapa hari kemudian ia melihat Perangkap Tikus tersebut sudah tidak digunakan lagi.

MORAL DI SEBALIK KISAH INI :

SUATU HARI….KETIKA ANDA MENDENGAR SESEORANG DALAM KESUSAHAN DAN MENGIRA ITU BUKAN URUSAN ANDA… FIKIRKANLAH SEKALI LAGI.

Nov
08

Despite all the whizzing lightsabers, dazzling space battles and political drama, it was clear what “Star Wars 3” really is. It’s case study of bad management.

Why does Anakin Skywalker turn bad
It sure seems like it’s because he didn’t get a promotion. He really wanted that title, Jedi Master (and the company car would have been nice).

But, you say, maybe Anakin wasn’t ready for that promotion. Maybe he was still too immature, too easily angered, too likely to furrow his brow at the slightest provocation.

So why didn’t his managers give him a clearly defined path to promotion? Not a bunch of Jedi mumbo-jumbo about using the Force and examining his feelings, but a concrete list of job skills he needed to improve (Using time more wisely? Prioritizing better? Keeping the Jedi break room cleaner? Thinking up better dialogue?)

The worst Jedi manager had to be Mace Windu, who, when things got hairy essentially told Anakin to just stay put, don’t worry, and by the way we don’t need your help right now. That’s not the way help an employee feel empowered and invested in the task at hand.

And it was disastrous for Yoda to tell a troubled Anakin to give up that which was most important to him. That sounded suspiciously like “Don’t expect a raise any time soon.”

Obi Wan Kenobi wasn’t much better. A boss should know enough about an employee’s life to know what they’re worried about. Obi Wan didn’t realize his apprentice was having a child (well, twins, actually) with Padme until it was too late. Those sorts of personal issues worried Anakin to the point of obsession, yet Obi Wan was mostly oblivious.

And sure, Palpatine appealed to Anakin’s ego. But what smart boss doesn’t, from time to time? It’s not enough to tell an employee that he’s the chosen one, yada yada. Obi Wan should have realized that the constant “you’ve got more to learn, young apprentice” stuff gets old after a while.

If Obi Wan and the council had chosen Anakin for a few crucial solo missions, maybe he would have been too focused on Jedi business to be tempted by Palpatine’s Sith pitch.

Still, Anakin must bear the responsibility for his eventual decision to join the staff of Dark Side, Inc. He was seduced by a boss who promised much, but actually withheld vital information that would have affected Anakin’s most important decisions.

Those kinds of bosses — the ones to hold on to information and use it like a weapon, all in an effort to manipulate employees into doing their bidding — are usually very articulate and seem like your buddy at first. They seem like they’re looking out for you. Then, one day, you’re cut off at the knees. Dependent on them for everything. And have nowhere to turn, especially if your old bosses kind of want you dead.

So the lessons for bosses and employees everywhere? Give your employees a stake in the enterprise, and if they want to move up, use constructive feedback to tell them how they can do so. Motivate their best qualities by giving incentives for good behavior, but be willing to accept criticism when it’s warranted.

And don’t become the kind of boss who rules through FEAR, INTIMIDATION, SECRECY and appeals to GREED and ARROGANCE.

Unless you’re really good with a lightsaber.

Nov
08

George Costanza:
10 commandments for ‘working hard’:

1. Never walk without a document in your hands
People with documents in their hands look like hardworking employees heading for important meetings. People with nothing in their hands look like they’re heading for the cafeteria. People with a newspaper in their hand look like they’re heading for the toilet. Above all, make sure you carry loads of stuff home with you at night, thus generating the false impression that you work longer hours than you do.
2. Use computers to look busy
Any time you use a computer, it looks like “work” to the casual observer. You can send and receive personal e-mail, chat and generally have a blast without doing anything remotely related to work. These aren’t exactly the societal benefits that the proponents of the computer revolution would like to talk about but they’re not bad either. When you get caught by your boss – and you *will* get caught — your best defense is to claim you’re teaching yourself to use new software, thus saving valuable training dollars.
3. Messy desk
Top management can get away with a clean desk. For the rest of us, it looks like we’re not working hard enough. Build huge piles of documents around your workspace. To the observer, last year’s work looks the same as today’s work; it’s volume that counts. Pile them high and wide. If you know somebody is coming to your cubicle, bury the document you’ll need halfway down in an existing stack and rummage for it when he/she arrives.
4. Voice Mail
Never answer your phone if you have voice mail. People don’t call you just because they want to give you something for nothing – they call because they want YOU to do work for THEM. That’s no way to live. Screen all your calls through voice mail. If somebody leaves a voice mail message for you and it sounds like impending work, respond during lunch hour when you know they’re not there – it looks like you’re hardworking and conscientious even though you’re being a devious weasel.
5. Looking Impatient and Annoyed
According to George Costanza, one should also always try to look impatient and annoyed to give your bosses the impression that you are always busy.
6. Leave the office late
Always leave the office late, especially when the boss is still around. You could read magazines and storybooks that you always wanted to read but have no time until late before leaving. Make sure you walk past the boss’ room on your way out. Send important emails at unearthly hours (e.g. 9:35pm, 7:05am, etc.) and during public holidays.
7. Creative Sighing for Effect
Sigh loudly when there are many people around, giving the impression that you are under extreme pressure.
8. Stacking Strategy
It is not enough to pile lots of documents on the table. Put lots of books on the floor etc. (thick computer manuals are the best).
9. Build Vocabulary
Read up on some computer magazines and pick out all the jargon and new products. Use the phrases freely when in conversation with bosses. Remember: They don’t have to understand what you say, but you sure sound impressive.
10. MOST IMPORTANT:
DON’T forward this to your boss by mistake!!!
Words to live by!